دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل
سامانه‌ها و وب‌سایت‌های دانشگاه
پیام سرپرست دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل به مناسبت عید غدیر

پیام سرپرست دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل به مناسبت عید غدیر

06 مرداد 1400
4907
پیام سرپرست دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل به مناسبت عید غدیر

پیام سرپرست دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل به مناسبت عید غدیر

دکتر اکبر حاجی زاده مقدم، سرپرست دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل در پیامی فرا رسیدن عید سعید غدیر خم را به جامعه دانشگاهی و رهروان مولای متقیان حضرت مولی الموحدین امام علی (ع) تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه متن پیام به شرح ذیل می باشد:

باسمه تعالی

"مَنْ کُنْتُ مَوْلاهُ، فَهذا عَلِىٌّ مَوْلاهُ"

هجدهم ذی الحجه، روز عید غدیر، عیدالله اکبر و مبارک ترین عید مسلمین جهان است.

واقعه غدیر نشانه و رمزی از تداوم خط نبوّت و نقطه تلاقی کاروان رسالت با طلایه داران امامت است.واقعه غدیر عظمت اسلام را معنا داد و با تفکر عمیق عدالت خواهی، سعادت بشری را به عینیت رساند و امید به هدایت الهی را تجسم بخشید.

غدیر مهمترین روز در تاریخ اسلام است و با توجه به روایت پیامبر اکرم(ص) که فرمودند «یوم الغدیر افضل الاعیاد امتی» معلوم می شود که افضل روزها و اعیاد و مهمترین روز در تاریخ اسلام است.

در ادامه این پیام آمده است: اهمیت و جایگاه غدیر آن قدر ویژه و مهم است که پیامبراسلام (ص) فرمودند: آنهایی که حاضران باید این پیام را به غایبان برسانند و پدران نسل در نسل به فرزندان خود این پیام را تا روز قیامت منتقل کنند و این به معنای آن است که این روز در تاریخ اسلام بسیار خاص و مبارک است.

بی تردید واقعه غدیرخم، آغازی دیگر برای نوشیدن از چشمه زلال راستی، پاکدستی و انسانیت است. این عید بزرگ بهانه ای برای تجدید میثاق با ولایت است و امروز که پرچم ولایت فقیه به عنوان استمرار این حرکت الهی در دست با کفایت رهبر فرزانه انقلاب اسلامی قرار دارد، تجدید بیعت خود را در اطاعت از رهنمودها و فرمایشات معظم له اعلام نموده و با عزمی راسخ تر از پیش در راه پیشبرد آرمان‌های والای نظام مقدس جمهوری اسلامی گام می نهیم.

اینجانب عید بزرگ و خجسته  غدیر را به محضر آقا امام عصر(عج)، مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و عاشقان ولایت و امامت بویژه جامعه دانشگاهی کشور تبریک و تهنیت عرض می نمایم و در این ایام موفقیت کلیه اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان را با بهره‌ گیری از آرمان‌های بنیان‌گذار کبیر جمهوری اسلامی در پرتو منویات مقام معظم رهبری از درگاه خداوند متعال آرزومندم.

با نام علی به عرش پرواز کنیم           صدها گره از خلق خدا باز کنیم

اکبر حاجی زاده مقدم

سرپرست دانشگاه

https://ausmt.ac.ir/n/309