دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل
سامانه‌ها و وب‌سایت‌های دانشگاه
پیام سرپرست دانشگاه به مناسبت 15 خرداد و رحلت امام خمینی(ره)

پیام سرپرست دانشگاه به مناسبت 15 خرداد و رحلت امام خمینی(ره)

13 خرداد 1400
6246
پیام سرپرست دانشگاه به مناسبت 15 خرداد و رحلت امام خمینی(ره)

پیام سرپرست دانشگاه به مناسبت 15 خرداد و رحلت امام خمینی(ره)

دکتر اکبر حاجی زاده مقدم سرپرست دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل در پیامی ضمن گرامی داشت قیام 15 خرداد٬ سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام (ره)  را به عموم مسلمین و رهروان ایشان تسلیت گفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل٬متن این پیام بدین شرح است:

خرداد خونین٬ خرداد خرمی و خرداد وداع با رهبر و امامی خدایی فرارسید.

خرداد در تاریخ معاصر ایران، گویا و یادآور حضور مردم و انتخاب راه تازه و گزینش مسیری نو بسوی روی کار آوردن جمهوری اسلامی و نظامی بر پایه داد و آزادی و استقلال است.

قیام خونین 15 خرداد 1342، برگی از تاریخ مقاومت و ایثار مردمان این مرز و بوم را ورق زد و این روز با نام آن بزرگ مردی از تبار نور که نور امید را در دل ستم دیدگان خسته روشن کرد و آزادی و آزادگی را معنایی تازه بخشید، حضرت امام خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران عجین و سفر ملکوتی ایشان با این قیام خونین مقارن شد.

قیام 15 خرداد به عنوان یکی از رویدادهای جاودان و تاثیرگذار در شکل گیری انقلاب اسلامی مردم ایران به شمار  می رود به نحوی که امام راحل عظیم الشان در این باره می فرمایند: 15 خرداد سند زنده مخالفت شجاعانه ملت ایران در مقابل استبداد عمال اجانب و در قبال استعمار چپ و راست بود و در جای دیگری تاکید می کنند: «قیام پانزده خرداد اسطوره قدرت ستم شاهی را در هم شکست و افسانه‏ها و افسون‏ها را باطل کرد. شهادت جوانان رشید و زنان و مردان در آن روز، سد عظیم قدرت شیطانی را از بنیان سست کرد. خون سلحشوران کوخ‏نشین، کاخ‏های ستم را درهم کوبید. ملت عظیم‏الشأن با قیام و نثار خون فرزندان عزیز خویش، راه قیام را برای نسل‏های آینده گشود و ناشدنی‏ها را شدنی کرد.» این یوم ا… نهالی است که به دست پیر مراد انقلاب در سرزمین مستعد جان‏های مردم کاشته شد، جوانه زد و با خون  مردان الهی آبیاری شد و سرانجام در بهمن 57 به ثمر رسید. امروز ما به عنوان وارثان این میراث گرانبها و ارزشمند، وظیفه سنگین محافظت، پیراستن و آراستن این شجره طیبه را به عهده داریم که باید پاسدار و قدردان آن باشیم.

از آنجایی که معمار کبیر انقلاب اسلامی، دانشگاه را مبدأ هر گونه تغییر و تحول در جامعه می دانستند، امید دارم دانشگاهیان فرهیخته، تاسی از اندیشه های متعالی و زوایای زندگی پربرکت امام راحل را پیشه کنند و در پرتو اندیشه و آرمان های ایشان، موجبات پیشرفت، عزّت و سرافرازی میهن اسلامی را فراهم آورند.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره معمار کبیر و بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره)، سالگرد رحلت جانگداز ایشان و شهدای والامقام 15خرداد را به مجموعه دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل و همچنین به عموم مردم ایران، تسلیت عرض نموده و توفیق همگان را از درگاه ایزد منان مسالت دارم.

اکبر حاجی زاده مقدم

سرپرست دانشگاه

روابط عمومی دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل

https://ausmt.ac.ir/n/273