دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل
سامانه‌ها و وب‌سایت‌های دانشگاه
به مناسبت حماسه شش بهمن  شهرستان هزار سنگر آمل صادر گردید.

به مناسبت حماسه شش بهمن شهرستان هزار سنگر آمل صادر گردید.

06 بهمن 1400
4849
به مناسبت حماسه شش بهمن  شهرستان هزار سنگر آمل صادر گردید.

به مناسبت حماسه شش بهمن شهرستان هزار سنگر آمل صادر گردید.

دکتر اکبر حاجی زاده مقدم، سرپرست دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل با صدور پیامی یاد و خاطره حماسه آفرینی مردم هزار سنگر شهرستان آمل را در ششم بهمن ماه سال 60 در صیانت از انقلاب اسلامی و آرمان های شهدای والامقام گرامی داشت. ‎ ‎

متن کامل پیام دکتر اکبر حاجی زاده مقدم به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

حماسه ششم بهمن سال 60 آمل که با ایستادگی و مقاومت قهرمانانه مردم این شهرستان به شهر "هزار سنگر" در تاریخ پر افتخار ایران اسلامی جاودانه شد.

تعبیر ظاهری هزار سنگر از شهر آمل به دلیل سنگربندی خیابان‌ها در حادثه ششم بهمن سال 60 است، اما تعبیر واقعی آن به معنای سنگر دل‌ها است که با این تعبیر، به عدد هر انسان مؤمن و با انگیزه‌ای، سنگری در مقابل تهاجم دشمن وجود دارد. (مقام معظم رهبری).

حماسه مردم آمل در 6 بهمن سال 60 آن از جمله ی این فتنه ها و آنچنان تعیین کننده بود که امام ( رضوان الله تعالی علیه ) در وصیت نامه سیاسی الهی خود از آن به نیکی یاد کردند و فرمودند: " من از شهرستان آمل و مردم فداکار آن تشکر می کنم. دیدید مردم دلیر و مسلمان آمل چه به روزتان آوردند. " هم چنین مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی ) در مورد حماسه ششم بهمن می فرمایند: " نباید اجازه داد که این خاطره های پرشکوه، این حوادث بی نظیر و تعیین کننده تاریخ انقلاب، در ذهن ها کم رنگ شود. "
این حماسه هرچند از سوی مردم آمل شکل گرفت، اما به عنوان سندی بر وفاداری ملت به آرمان های انقلاب در تاریخ مقاومت ایران اسلامی ثبت شد.
صبح روز ششم بهمن ماه سال 1360 ملت بصیر، شجاع و انقلابی آمل علیه این فتنه خروج کردند و همراه با نیروهای سپاه پاسداران، رزمندگان و بسیجیان، رزم بی امان خود را برعلیه جبهه نفاق آغاز نمودند و با سنگر های بی شماری که برای دفاع از حریم انقلاب و نظام ایجاد کردند، نام شهر هزار سنگر را برای آمل رقم زدند و با رشادت و دلیری و تقدیم بیش از 40 شهید مرد و زن، کوردلان منافق را عقب راندند و شهر ولایتمدار و انقلابی خود را صیانت نمودند و صفحه ای زرین در کتاب وفاداری به آرمان های امام راحل و انقلاب اسلامی به یادگار گذاشتند.
ششم بهمن هر سال یادآور رشادت و از خودگذشتی مردمی است که در چنین روزی در سال 1360 با دستان خالی، اما قلب‌هایی مالامال از عشق به وطن و انقلاب شکوه‌مندشان در مقابل هجوم دیوسیرتانِ کویِ اهریمن جانانه ایستادند و با غیرت دینی خویش اثبات کردند مردم مسلمانی که دل بسته‏‌اند به اسلام و قرآن و دفاع از سرزمین مادری و شهادت در این راه را برای خود افتخار می‏‌دانند، چطور امکان دارد که راه برای اشرار و منافقانی که هیچ از اسلام و انسانیت بویی نبرده‌اند، باز بزارند و یک شهر مؤمن که پایگاه عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است را تقدیمشان کنند؟!

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهدای واقعه 6 بهمن و تنها شهیده این قائله شهیده «سیده طاهره هاشمی» و تجدید بیعت و میثاق با ولی امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی)، اعلام می‌دارد در راه حراست و صیانت از نظام مقدس جمهوری اسلامی که به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب، بزرگترین معروف در عصر حاضر است، به تاسی از این شهیدان والامقام از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و با عنایت حضرت ولی‌عصر(عج) در کنار سایر اجزای حاکمیت و با تکیه بر توان آحاد مردم به ویژه اهالی مومن و ولایتمدار دیار علویان در این راه ثابت قدم خواهد ماند.


اکبر حاجی زاده مقدم
سرپرست دانشگاه

روابط عمومی دانشگاه

https://ausmt.ac.ir/n/566